در حال بارگذاری
سرپرست معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی:

دانش‌آموزان در پایگاه‌های معتبر انتخاب رشته کنند

شماره خبر : 1710 - https://asreatrak.ir/short/V9YZK

سرپرست معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی گفت: باتوجه‌به اینکه آینده دانش‌آموزان با رشته تحصیلی آنها گره می‌خورد؛ لذا داوطلبان و اولیا دراین‌خصوص توجه داشته باشند و در پایگاه‌های معتبر انتخاب رشته داشته باشند.

 حسین قنبری در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با دانش‌آموزانی که در آزمون سراسری موفق به کسب رتبه و راهیابی به مرحله انتخاب رشته داشته‌اند، گفت: افرادی که می‌خواهند انتخاب رشته مطلوبی داشته باشند، در ابتدا باید نسبت به رشته مدنظر آگاهی لازم را کسب کنند.

 وی ادامه داد: باتوجه‌به فرصتی که به دانش‌آموزان داده شده، تأکید می‌کنم بادقت لازم، نهایت آگاهی را به کار بگیرند و  شرایط تحصیلی، دانشگاه و رشته موردنظر را از بعد جغرافیایی و شرایط مالی در نظر داشته باشند.

 سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی یادآور شد: دانش‌آموزانی که به مرحله انتخاب رشته راه پیدا کرده‌اند، باید ضوابط خاص دانشگاه‌ها را در نظر بگیرند که بعد از انتخاب رشته ممکن است نتوانند در دانشگاه حضور داشته باشند و فرصت آنها از دست نرود.

 قنبری بیان داشت: باتوجه‌به اینکه انتخاب رشته فرصتی طلایی برای ساختن سرنوشت و آینده دانش‌آموزان است، از والدین تقاضا داریم برای کسب آگاهی به افرادی مراجعه‌کننده که مورد تأیید آموزش‌وپرورش باشد.

 این مسئول یادآور شد: آموزش‌وپرورش برای اینکه بتواند خدمات خوبی را به دانش‌آموزان در ایام انتخاب رشته داشته باشد، در هر کدام از شهرستان‌ها اقدام به ایجاد پایگاه انتخاب رشته کرده‌اند که اولیا و دانش‌آموزان می‌توانند به آن مراجعه داشته باشند.

 وی بیان داشت: والدین توجه داشته باشند که از مراجعه به مراکزی که فاقد اعتبار هستند و مورد تأیید آموزش‌وپرورش نیست خودداری کنند زیرا ممکن است افراد از روی آگاهی و اطلاعات کافی افراد را هدایت نکنند.

 سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی اضافه کرد: هم چنین اگر مشاهده شد که در جایی بدون مجوز به دانش‌آموزان مشاوره داده می‌شود به آموزش‌وپرورش اطلاع دهید تا با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.

 قنبری گفت: باتوجه‌به اینکه آینده دانش‌آموزان با رشته تحصیلی آنها گره می‌خورد؛ لذا داوطلبان و اولیا دراین‌خصوص توجه داشته باشند و به آن اهمیت دهند.

 وی ادامه داد: دانش‌آموزان در ابتدا دفترچه راهنما را مطالعه کامل کنند و در روزهای نخست زمان انتخاب رشته را مدیریت داشته باشند و به مشاوره مدارس و پایگاه‌های انتخاب رشته مراجعه کنند.

 این مسئول با اشاره به اینکه همچنین متأسفانه در برخی سایت‌های مختلف انتخاب رشته مجازی به‌صورت سودجویی از دانش‌آموزان انجام می‌شود، گفت: درصورتی‌که تمایل به انتخاب رشته مجازی دارید از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به این کار اقدام داشته باشید.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات